Wat meer discussies

Discussion in 'Chapters' started by Nopp, Mar 4, 2016.

1. Nopp

Nopp Barefooters
    1. Nederland -...

Hoe krijg krijgen we wat meer discussies op deze site? Het is nu wel erg rustig.

johan131 likes this.
  2. Tim Soekkha

Tim Soekkha Barefooters
    1. Nederland -...

Ik wil er wel een beginnen: Hoe krijg je weer zin in hardlopen als je motivatie is weggevallen?

johan131 and Nopp like this.
  3. Nopp

Nopp Barefooters
    1. Nederland -...

Hoi Tim, dat is een lastige. Ben zelf na lange tijd weer begonnen en krijg nu motivatie door het anders te doen, minimalistisch deze keer. Om er voor mijzelf een extra dimensie aan te te geven heb ik me op deze site aangemeld. Een doel voor jezelf stellen. Wat wil je kunnen en wat wil je eruit halen? Ik wil 10 km a 20 km willen rennen en het doel is ontspannen en mijn hoofd leeg maken. Het eerste doel is voor de lange termijn de andere twee doelen wil ik iedere keer dat ik loop behalen, dat lukt ook:). Als ik de 10 km haal ga ik een ander doel stellen als een loopbaanbegeleiding vinden of iets anders, moet ik nog over nadenken.
    Veranderen zodat het geen moetje is maar een mag.
    Voor mij werkt dit. Lopen in verschillende omgevingen en de omgeving ontdekken vind ik ook altijd leuk.

4. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Voor mij is het vooral lastig om een keer niet te gaan lopen, dus eerder andersom... Mijn ervaring is dat je gewoon de deur uit moet gaan, dan krijg je vanzelf meer zin! Is je motivatie verminderd Tim?

Nopp likes this.
  5. Nopp

Nopp Barefooters
    1. Nederland -...

Herkenbaar, als je eenmaal de deur uit bent is het heerlijk en per keer wordt de drempel lager. :)

6. Tim Soekkha

Tim Soekkha Barefooters
    1. Nederland -...

Na lange tijd niet gelopen te hebben vanwege inderdaad een totaal gebrek aan motivatie besloot ik ergens in mei een doel te stellen; De kustmarathon Zeeland 2016 in oktober, een van de zwaarste marathons van NL, op blote voeten. Ik wist dat ik hiervoor echt serieus moest gaan trainen en ben dat vanaf juni 'gewoon' gaan doen. 3 a 4 keer per week op blote voeten door Rotterdam. Nu ik er op terugkijk ging het best goed. De kustmarathon liep ik afgelopen weekend, 1 oktober. Veel 'unforgiving' wegmateriaal maar met af en toe een stapje terug en ontspannen lopen was deze goed te doen. En heb ik weer plezier gekregen in hardlopen. Zit nu nog in herstelfase maar ga na dit weekend weer mijn normale schema aanhouden. Volgend doel weet ik nog niet maar ben op zoek :)

dutchie53 likes this.
  7. Jesse

Jesse Barefooters
    1. Nederland -...

Goed gedaan! Een doel stellen is voor mij ook een goede motivatie, vooral als het koud en/of donker is. Ik liep dit voorjaar Scheveningen-Zandvoort (blootsvoets). Dat was goed om mij de winter door te laten komen en te leren waartoe mijn voeten wel en niet in staat waren.

Tim Soekkha likes this.
  8. Arjan Muthert

Arjan Muthert Barefooters
    1. Nederland -...

Lekker Tim, goed gedaan! Nu helemaal over op de 'blote voeten'? Knap hoor! Als ik een afstand/race mag aanraden ... iets met sallandtrail :) Verschillende afstanden over een mooi terrein.

solerunner likes this.
  9. Jaap Francke

Jaap Francke Barefooters
    1. Nederland -...

Het is nog steeds erg rustig hier.

Ik ben ook lid van de 'Barefoot Running NL' facebook groep en daar zie je wel veel meer activiteit.
    Het lijkt erop dat de facebook features daar voor zorgen:
    - veel mensen komen toch van tijd-tot-tijd op facebook en zien dan gelijk het barefoor nieuws
    - je kunt daar foto's op je posts zetten
    - facebook heeft een app
    - daar alles in het nederlands, terwijl hier toch veel Engels is.
    - ziet er allemaal gelikter, gebruiksvriendelijker uit

10. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Wat zou je graag willen bespreken Jaap?

Wat betreft Facebook: er zijn chapters met een Facebook, maar het wordt aangemoedigd om het op de site te houden zodat informatie gebundeld blijft. Begrijp je? Er is hier nog wel meer over te vinden op het forum als je even op 'Facebook' zoekt denk ik.

11. Jaap Francke

Jaap Francke Barefooters
    1. Nederland -...

Ach, van tijd tot tijd gooi ik er wat op of gooien anderen er wat op en dat leidt tot wederzijdse reacties.
    Mijn laatste 'actie' was een poll over cadans, misschien dat ik die hier ook ga posten.

Share This Page