Voorstellen

Discussion in 'Chapters' started by johan131, Apr 23, 2014.

1. Jaap Francke

Jaap Francke Barefooters
    1. Nederland -...

Hallo iedereen,

Ik ben Jaap en ben sinds voorjaar 2017 bezig om om te schakelen naar barefoot. Ik had last van mijn knie en toevallig had ik net "born to run' op mijn nachtkastje liggen. Eerst wilde ik op Vibrams gaan lopen, maar na lezen van het boek van Barefoot Bob heb ik besloten voor echt barefoot te gaan.
    Vorige weet voor het eerst de 10km aangetikt. Voorheen liep ik eens per jaar een marathon. Barefoot marathon in 2019 lijkt me een mooi doel.

Ik woon in Breda - zijn er meer barefoot runners in Breda?
    Op twitter heb ik een mini-blog als "@OpBlotePoten".
    Verder vind ik de facebook groep "Barefoot Running NL" ook handig om contact te hebben met andere barefooters in NL.

Ik ga nu een beetje ontdekken hoe actief dit 'chapter' is.

johan131 likes this.
  2. Paul NL

Paul NL Barefooters

Ik ben afgelopen jaar begonnen met hardlopen. In het verleden was ik best wel sportief, veel tochten gemaakt in de bergen, gefietst (ATB) en geskied. Maar sinds onze kinderen geboren zijn is dat allemaal weggezakt. Dus heb ik besloten weer 'iets' te gaan doen.

Omdat ik af en toe op reis ben voor het werk heb ik besloten om te gaan rennen, want dat kan je overal doen. Ik ben heel rustig begonnen, volgens het sportrusten beginners 5k schema. Eerste keer 12 minuten en iedere week 2 minuten meer. En natuurlijk met hartslag meter om de pols. Ondanks het langzame opbouwen na 2 maanden een vreselijke pijn in mijn kuit spier. Waarschijnlijk zweepslag. Dus rust. En toen heb ik ook besloten over te stappen op minimalist shoes. Ik loop nu de hele dag, als ik schoenen aan heb tenminste, op vivobarefoot schoenen. En rennen doe ik op vibram 5 finger schoenen. Nu ben ik bezig met het 10k schema. Ik kan nu redelijk makkelijk 7km lopen en over ongeveer 6 weken zou ik de 10k moeten kunnen doen. De griep en het RS-virus heeft de afgelopen dagen wat roet in het eten gegooid, maar vanochtend weer heerlijk gelopen. Wel iets je minder en langzamer dan voorheen, maar dat zal wel snel weer terug komen.

Uiteindelijk wil ik lange afstanden gaan hardlopen, en het liefst in de bergen. Ik snap dat dat tijd gaat kosten. Ik heb ook geen haast. Maar af en toe wel lastig om zonder haast duidelijke progressie te maken. Dus bij deze heb ik mij een doel gesteld, ik ga in mei de 16km lopen van de Salomon koning van Spanje trail. (Jaap Francke bedankt voor de tip van deze trail run).

johan131 and Jaap Francke like this.
  3. Jaap Francke

Jaap Francke Barefooters
    1. Nederland -...

Leuk Paul, dan komen we elkaar daar wellicht tegen!
    Ik heb ook ambities mbt bergen en trailen, maar zie 2 uitdagingen:
    - mijn kuiten moeten nog aansterken
    - hoe te combineren met baan en gezinsleven.

Eerst maar eens Komning van Spanje lopen, vervolgens de Singelloop van Breda op blote voeten en misschien tussendoor nog wat.

4. Paul NL

Paul NL Barefooters

Heel herkenbaar Jaap. Ik voel mijn kuiten vandaag ook weer na het rennen van gisteren. Vorig jaar heb ik 's ochtends vroeg veel gerend. Half uurtje eerder opstaan en dan rennen. Als ik vervolgens thuis kwam werd de rest van het huis wakker. Echter nu de afstanden oplopen zou ik toch minstens een uurtje eerder op moeten staan, wat ik vooral nu in de kou, best wel lastig vind.

Hoe combineren andere mensen gezin met rennen?

5. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Inderdaad in de zomer gaat het combineren met gezin me ook beter af. Ik loop vaak 's avonds sinds ik regelmatig werk (ipv lekker overdag en dan nog een late dienst). Betekent wel dat het donker is en kouder en in het weekend heeft ´s ochtends dus de voorkeur. 5 keer in de week hardlopen voor mezelf is best veel als je 2 kleine kids hebt dus voor mijn vrouw plannen we ook iedere week een moment van een uurtje of 3 voor haarzelf. Zo houden we het een beetje in balans.

6. Remy Nowak

Remy Nowak Barefooters

Hallo ik ben nieuw hier. Ben een paar maanden geleden met barefoot running begonnen omdat dat de enige manier is voor mij om blessurevrij te kunnen lopen. Na 10 jaar op schoenen gerend te hebben (en alleen maar geblesseerd te zijn)ben ik er helemaal klaar mee. Na de tips van Ken Bob ben ik aan de slag gegaan. Nu loop ik twee x in de week barefoot. Hopelijk dit jaar mijn afstanden vergroten en de gravelpaadjes steeds beter onder de knie te krijgen..

johan131 likes this.
  7. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Hoi Remy, alsnog van harte welkom. Sorry voor mijn late reactie. Nog steeds barefoot aan het lopen? Gaat het goed? Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag natuurlijk.

Groeten Johan

Share This Page