Voorstellen

Discussion in 'Chapters' started by johan131, Apr 23, 2014.

1. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Nogmaals welkom! Goed bezig als ik het zo lees!

Nopp likes this.
  2. Nopp

Nopp Barefooters
    1. Nederland -...

Dank je, ik hoop op dit forum ook met mede starters in gesprek te komen en te horen hoe het beginnen bij hen verloopt.

johan131 likes this.
  3. Pat Biondi

Pat Biondi Barefooters
    1. France

4. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

5. Jodelieh

Jodelieh Barefooters
    1. Nederland -...

Hallo allemaal,

Ik ben Jedidja aka Jodelieh, moeder van 2 meiden en altijd in beweging. Ik loop sinds 2006 met tussenposes. Ik ben van 80kg naar 55kg gegaan, wat wel fijn is, want met mijn 1m63 ben ik maar een ukkie. Ik heb in 2014 de damloop (1u51) gedaan. Ik kreeg tijdens de training een blessure en die schoot er zo goed in tijdens de damloop dat ik twee jaar niet goed en niet veel heb gelopen. Na wat filmpjes online geinspireerd om barefoot te gaan rennen. Eerst rustig gaan wandelen en 23 sept heb ik mijn eerste interval gedaan. Heb al in jaren niet zo veel fun gehad met hardlopen. Mijn man (altijd gelopen, maar nu hielspoor) is geinspireerd en gaat experimenteren wat dit voor hem gaat doen.

Qua schoenen... Ik heb hele lieve ballerina's waar ik op rond race!

dutchie53 likes this.
  6. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom Jodelieh! Ook al zonder de ballerina's op pad geweest?

7. solerunner

solerunner Barefooters
    1. Nederland -...

hi hallo,

Mijn naam is Job en woon in NH.
    Loop nu circa 2 jaar blootsvoets en heb de omschakeling destijds gemaakt omdat ik last kreeg van mijn achillespees.
    Inmiddels ren ik circa 2-3 maal per week hard, ongeveer 5 km. Mijn langste afstand is 10k. Leuk om met jullie kennis te maken!

8. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Van harte welkom! Sorry voor mijn wat later reactie! TJ vroeg het ook al zag ik, Geef jezelf even aan op de kaart als je wilt ok?

9. solerunner

solerunner Barefooters
    1. Nederland -...

Dankjewel Johan! en volgens mij sta ik nu goed op de kaart.

10. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

11. Henk toearth

Henk toearth Barefooters
    1. Nederland -...

Hallo, ik ben Henk, woon in Ermelo, ben 52 jaar. Na 25 jaar recreatief lopen op schoenen (t/m halve marathons) kreeg ik steeds meer last van mijn linkerknie. Een peesaanhechting die steeds meer irriteerde. Lopen? Zomer 2016 attendeerde iemand mij op barefoot en minimale schoenen. Het zag er speels, kinderlijk uit, hoe die persoon voor mij uit rende. Eigenlijk raar, maar ik was verkocht. Mijn eerste loop op blote voeten was 28 juli op het strand van Terschelling. Om een voorzichtige start te maken heb ik VFF's gekocht. Kreeg mij Runnersworld het advies héél voorzichtig te beginnen. Deze herfst heel langzaam opgebouwd - en regelmatig de tweede helft schoenen uit. Vooral na het lezen van het verhaal van Barefoot Ken Bob. Echt insprirerend om helemaal barefoot te gaan. En nu zaterdag mijn eerste prestatieloopje van 5 km. volbracht - wel op VFF's, want in de sneeuw vind ik blote voeten nog wel èrg koud. Alles pijnvrij tot nu toe, hoogstens een beetje spierpijn. Klaar om verder op te bouwen. Lopen is weer leuk! En zo zelfs leuker dan ooit!

12. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Fantastisch Henk! Van harte welkom! Heb de halve van Ermelo in 2015 gelopen, volgens mij staat er hier nog wel ergens een verslagje. Wie weet loop ik hem nog eens en komen we elkaar tegen. Barefoot in de kou wordt vanzelf makkelijker! Weet nog dat ik eerst heel voorzichtig moest zijn met sneeuw en nu zijn die koude voeten bijzaak vergeleken met de rest;) neem lekker de tijd en blijf genieten. Ken Bob heeft best wel behoorlijk gelijk, al shet leuk is is het goed en anders lekker thuis blijven en de volgende dag weer proberen. Nogmaals welkom en kan ik je ergens mee helpen dan hoor ik het graag!

13. Barefoot TJ

Barefoot TJ Administrator
    1. Nomad

Welcome, Henk! :barefoot:

14. solerunner

solerunner Barefooters
    1. Nederland -...

Welkom Henk, leuk te lezen waar je nu staat. Lopen zonder schoenen maakt het inderdaad zoveel leuker, lekker rustig opbouwen en luisteren naar je lichaam!

15. Bodhi

Bodhi Barefooters
    1. Germany &...

Hallo,

Ik ben Bodhi Ik kom uit Duitsland.
    Ik ben met mijn familie heel vaak in Nederland.
    Vanaf 16.04. Ik ben terug voor enige tijd in Ouddorp.
    Iedereen die voor een training run (blote voeten, natuurlijk)

groeten
    Bodhi

johan131 likes this.
  16. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom! Ouddorp is iets te ver voor mij, sta je al op de kaart?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

17. Wilco Wgman

Wilco Wgman Barefooters

Hoi ik ben Wilco uit Didam.
    Ben sinds 1 week bezig met hardlopen, omdat mijn sport waarmee ik altijd intensief bezig was al een tijdje niet meer lukt door blessures. Dat is mountainbiken.
    Echter lijkt het er op dat ik voorlopig niet meer de fiets op kom, omdat ik door het jarenlang in één houding zitten (min of meer in 1 houding), mijn hele nek en rug vast heb zitten en een overbelaste pols heb.
    Daarom begonnen met hardlopen, om het uitdijen toch wat in de hand te houden :) en ik wil gewoon sporten.

Heb lang geleden, toen er nog dienstplicht was ;) ook wel hard gelopen en dat ging me aardig af, daarom is dat de sport die ik weer op wil pakken.

Na het bestuderen van diverse sites heb ik besloten om barefoot te gaan proberen, mijn voordeel is dat ik niets hoef af te leren, alleen aan te leren en daar ben ik dus druk mee bezig. Loop thuis altijd op blote voeten en in de zomer ook buiten, daarom sluit barefoot gewoon goed bij mij aan.

Heb de schoenen bij een kleine zaak in Tilburg gekocht en die heeft mee lading aan adviezen en tips meegegeven, daar kan ik wel ff mee vooruit.
    Toch heb ik behoeft om eens te horen hoe anderen het ervaren en misschien zijn er hier en daar wel tips.
    Verder zie ik wel, hoop dat ik een nuttige bijdrage kan leveren.

Voor alle duidelijkheid, omdat ik er al een tijdje uit lig wat sport betreft, ben ik dus nu aan het opbouwen. Heb daarbij geen ander doel dan Plezier, conditie en techniek, vind zelf altijd dat andere doelen een opbouw verstoren.
    Opbouwen kan wat mij betreft alleen in het tempo dat het lijf aangeeft.
    Pas later als conditie er is ga ik werken aan andere doelen.

18. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Hoi Wilco, alsnog van harte welkom. Heb je post totaal gemist, zit net door Tapatalk te scrollen en zie hem ineens staan! Hoe vergaat het lopen je inmiddels? Ook al zonder schoenen geprobeerd?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

19. Paul NL

Paul NL Barefooters

Hallo, Ik ben Paul uit Eindhoven.Ik heb mij al voorgesteld in algemene gedeelte maar wou ook nog even hallo zeggen in het Nederlands.

Hoe staat het met barefoot rennen, of mag ik oerrennen zeggen, in Nederland tegenwoordig? Ik zie nog niet veel mensen barefoot hardlopen. En bij de 'gewone' hardloop winkels kan je nog steeds bijna geen minimalistische schoenen kopen, of slaat iedereen minimalistisch over en gaat direct blootsvoets?

20. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Van harte welkom Paul! Ook ik kom eigenlijk nooit iemand op blote voeten tegen, alleen bij wedstrijden soms. Toch zijn ze er wel! Zelf doe ik niet anders dan op blote voeten en een deel van de mensen hier ook of ze gebruiken sandalen. Ik zal even een poll maken, wie weet reageren er wat mensen Mocht ik je ergens mee kunnen wegwijs maken hoor ik het uiteraard graag!

Kun je nog iets vertellen over jouw ervaring met barefoot running?

Share This Page