Voorstellen

Discussion in 'Chapters' started by johan131, Apr 23, 2014.

1. johan131

johan131 Chapter Presidents
    1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Hier kunnen nieuwe members van het chapter zich even voorstellen. Niets is verplicht, maar ik ben erg benieuwd naar wie je bent, wat voor plaats barefoot running in je leven heeft en wat je graag in het chapter naar voren zou willen zien komen.

Om zelf te beginnen:
    Mijn naam is Johan, 29 jaar, ik woon in Ede. Hardlopen doe ik sinds april 2013, nu een jaar dus. Sinds februari 2014 alleen nog maar op blote voeten. Bijna iedere dag hardlopen op dikke zolen zorgde voor zere knieën en na het lezen van Born to Run was mijn interesse gewekt. De boeken van Jason Robillard en Ken Bob Saxton heb ik gebruikt om me de techniek eigen te maken en dieper in de materie te duiken. Inmiddels geniet ik bijna dagelijks van het lopen op blote voeten en merk ik dat er ook iedere dag weer iets nieuws te leren of te ontdekken valt. Dit was het wel even, vraag gerust als je meer wilt weten. Voor mij is het chapter vooral een manier om te delen wat ik leuk vind met mensen die dit ook leuk vinden of geïnteresseerd zijn. Verder zien we wel.

2. Tim Soekkha

Tim Soekkha Barefooters
    1. Nederland -...

Mijn naam is Tim. Ik woon in Rotterdam. Ik ben serieus begonnen met hardlopen in oktober/november 2011 op Vibram Five Fingers. Eerste run was de halve van Egmond in januari 2012. Ook ik las Born to Run en dook via allerlei ander materiaal dieper in minimalist/barefoot running. Na diverse andere minimale schoenen geprobeerd te hebben loop ik nu op Earthrunner Sandals in de stad en blootsvoets marathosn op het strand. Ben op een gegeven moment strandtrainingen gaan toevoegen omdat Rotterdam een moeilijke stad is om blootsvoets rond te lopen (of het is mijn eigen mentale barriere). Dit is het in het kort, wie meer wil weten; vraag gerust.

BarefootMoi and johan131 like this.
  3. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom Tim! Kun je me meer vertellen over de marathons op het strand? Loop je deze gewoon 'voor jezelf'? Of zijn ze georganiseerd?

Wat betreft hardlopen in de stad, al eens geprobeerd om 5 minuten voor je thuis bent je sandalen uit te doen? Dit langzaam uitbreiden, werkte voor mij perfect!

dutchie53 likes this.
  4. Tim Soekkha

Tim Soekkha Barefooters
    1. Nederland -...

In Den Haag wordt 2x per jaar (winter en zomer) jaar deze marathon georganiseerd: http://denhaagstrandmarathon.nl/nl/
    Deze heeft geen officiele statusen het is een klein aangenaam evenement.
    Ik heb er twee keer aan meegedaan in de zomer, goed te doen blootsvoets.

Johan, dank voor de tip vwb die 5 minuten, ga ik binnenkort proberen.

dutchie53 and johan131 like this.
  5. Mark Blonk

Mark Blonk Guest

Mijn naam is Mark Blonk, woon in Drunen, ben getrouwd en heb 2 kinderen.
    Sinds mijn baan bij defensie (1999) ben ik in aanraking gekomen met hardlopen. Nu werkzaam bij van der Pol en Zonen als hoofd technische dienst.
    Altijd voor het plezier en nooit iets van een evenement gelopen totdat mijn vrouw besloot om eens met de racefiets Alpe d'huez op te fietsen. Dus ik denk: dank ik hardlopend.
    Was een leuke ervaring en het jaar daarna mezelf ingeschreven voor de kustmarathon 2013(ik moest die uitdaging hebben). Heb deze ivm een vervelende blessure na 21,1 km moeten staken.
    Sinds begin dit jaar lid van een hardloop community op Google+ en daar kwam ik in aanraking met de Vibram Five Fingers. Heb mezelf aangemeld voor een Clinic en was meteen verkocht.
    Ik wist niet wat het zou brengen met betrekking tot blessures maar ik wist wel meteen dat het gevoel ontzettend goed was. Ben snel daarna de Vibrams gaan kopen er ik loop er nu zo'n vier weken op.
    Misschien ooit nog compleet barefoot maar voorlopig houd ik het even bij de Vibrams. In oktober doe ik weer mee aan de kustmarathon.

dutchie53, Tim Soekkha and johan131 like this.
  6. Arjan Muthert

Arjan Muthert Barefooters
    1. Nederland -...

Hi,
    Mijn naam is Arjan Muthert (jaargang 1972), woonachtig te Woerden. Getrouwd, 3 kidz en een hond.
    Ik werk voor De Werkstudent in de functie van marketeer/ontwikkelaar.

In juni/juli 2013 begonnen met hardlopen, al snel het boek, wat al eerder genoemd is in dit topic, gevonden en in een x uitgelezen. Tijdens het lezen raakte ik geblesseerd, bestelde ik de Luna Venado en heb verder gewacht met lopen totdat deze werden bezorgd. Sindsdien alleen maar (nu bijna 300km) gelopen op deze sandalen.

Ik droom van ultra(trail)s maar ben zeer bevattelijk voor de verleiding die TMTS heet. Met name mijn kuiten en achillespezen hebben het zwaar te verduren. Nu, mei 2014, blij dat ik weer min. 5km kan lopen en het verder weer kan opbouwen. In oktober ingeschreven voor de veluwezoomtrail en een/de duinentrail in Schoorl. Voor deze trails heb ik de Luna Mono besteld. #benieuwd

Tim Soekkha and johan131 like this.
  7. Mark Blonk

Mark Blonk Guest

Hoi Arjan,

Een bekende, gezellig. leuk dat je lid bent geworden. Ik hoop hier binnenkort wat actiever te zijn, heb het nogal druk met de Google+ run.
    WELKOM!

Arjan Muthert likes this.
  8. dutchie53

dutchie53 Barefooters
    1. Canada

9. Abide

Abide Barefooters
    1. Colorado

I think you will like the mono's, I've been running in them for a while and as long as you don't have to run in mud they are fantastic. Wet sand does tend to stick to the bottom of them so you may experience some of that in the dunes but it knocks off easily.

Arjan Muthert likes this.
  10. Hans Verbeek

Hans Verbeek Barefooters
    1. Nederland -...

Hallo blootvoeters.
    Ik ben Hardloper Hans uit Delft.
    Ben vanaf mijn 28e verslaafd aan hardlopen. Maar de laatste 7-8 jaar kreeg ik steeds vaker blessures, vooral in kuiten en achillespezen.
    Ik volgde workshops, clinics en cursussen en probeerde te ontdekken wat ik fout deed.
    Via ChiRunning en Bewust Hardlopen kwam ik op minimalistische schoenen uit. Dat was veel beter voor mijn kuiten.
    En op een mooie dag in maart 2013 trok ik mijn schoenen uit en liep mijn eerste 400 m. op blote voeten, bij 0 graden op een fietspad in de TU-wijk.
    Het voelde zo goed, dat ik steeds vaker mijn schoenen uittrok.

Het afgelopen jaar heb ik veel voorkomende beginnersblessures gehad vanwege Too Much, Too Soon.
    Achillespeesklachten en ook een stressfractuur van een middenvoetsbeentje (kost je 3 maanden en is zeer pijnlijk).
    Nu gaat het eindelijk de goede kant op.

Mijn eerstvolgende trainingsdoel is de halve marathon van Monster (25 oktober 2014). Helemaal blootvoets. Van de 21 kilometer loop je 8 km. over het strand. De rest is goed begaanbare fietspaden.
    Tot die tijd: heel blijven en genieten.

11. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom! We zijn blij er weer een lid bij te hebben! De membermap ingevuld?

12. Mark Blonk

Mark Blonk Guest

Welkom Hans,

Leuk om te lezen hoe je in aanraking bent gekomen en wat voor obstakels (?) je hebt gehad met natuurlijk de welbekende TMTS. Succes met het trainen voor de halve. Fijn dat je erbij bent en we hopen wat te lezen van je en te leren natuurlijk.

johan131 likes this.
  13. Hans Verbeek

Hans Verbeek Barefooters
    1. Nederland -...

Gisteren 10 km blootvoets gelopen in Maasdijk.
    Het asfalt was warm en versleten, dus na 57 min tintelden mijn voeten.

Mark Blonk and johan131 like this.
  14. BarefootMoi

BarefootMoi Barefooters
    1. Nederland -...

Goedenavond, mijn naam is Chantal uit Den Haag (althans daar woon ik maar ik kom oorspronkelijk uit het Franstalige Québec) en ik loop al drie jaar op minimalistische schoenen (ZemGear, ninja). Tijdens de zomertrainingen loop ik meestal de helft van mijn training op blote voeten. Ik loop in de duinen van Den Haag en volgens mij is dit een geweldige plek om op blote voeten te lopen.
    Ik loop al sinds mijn 16de aan het hardlopen (met veel tussenpauzes, hahahaha) maar de laatste 12 jaren weer regelmatig. Mijn eerste 1/2 marathon (op traditionele schoenen) was alweer 5 jaar geleden. Via de yoga kwam ik op het spoor van het belang van de voetspieren. Op internet kwam ik steeds meer informatie tegen over hardlopen op minimalistische schoenen en op blote voeten. Ik ben blij de overstap gemaakt tehebben: geen kniepijn, geen last meer van mijn heup (ik had niet eens door dat die lijntjes kwamen van hardlopen op traditionele schoenen!) en een heerlijk gevoel ban vrijheid tijdens het lopen! Heerlijk!
    Ik heb sindsdien al een enkele 1/2 marathons gelopen op mijn Zems (2x CPC, Egmond aan Zee, Leiden) en ik ga weer de Dam tot Dam voor een goede doel (NCFS) lopen. Maar daarover zal ik een andere keer schrijven. ;-)

15. BarefootMoi

BarefootMoi Barefooters
    1. Nederland -...

Dag Arjam, dank voor de tip; ik ga ook proberen de halve van Monster te lopen. Het is bij ons in de buurt.

Hans Verbeek and Arjan Muthert like this.
  16. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

Welkom!

17. Hans Verbeek

Hans Verbeek Barefooters
    1. Nederland -...

Dag Chantal.
    Ik kom uit Delft en ga a.s. zaterdag in Monster de 10 km. lopen. Voor mij is een halve marathon op blote voeten nog wat te ver.
    Misschien zien we elkaar nog even of kunnen we de eerste kilometers samen lopen (de halve en de 10 starten tegelijk)

Grt,
    Hans

johan131 likes this.
  18. Kaalvoet

Kaalvoet Barefooters
    1. Nederland -...

Hallo allemaal,

Ik ben Dorien en mijn woonplaats switcht zeer regelmatig tussen Zuid-Limburg en Utrecht. Ik wandel (?!) al jaren graag op blote voeten, en ben dit 2 jaar terug ook hardlopend gaan doen. Ik denk dat voor het vele blootvoets lopen mijn voeten wat sneller konden aanpassen. Ik hardloop nu regelmatig afstanden van ongeveer 15km, varierend tussen 2x per week en 0.5x per week (het liefst in de mergelgroeves natuurlijk, maar vaak op asfalt/stoep). Ik ben mijn voeten aan het trainen voor wandelen in de bergen op rotsachtige ondergrond/steenslag/gruis, maar daat gaat nogwel wat training in zitten. In Limburg is het in ieder geval goed trainen! Verder ben ik mijn schoengebruik in het dagelijk leven ana het afbouwen; of eigenlijk alleen op mijn werk draag ik nu VIVO-barefoot schoenen. Ik heb de site net ontdekt, dus even lekker rondneuzen!

dutchie53 and johan131 like this.
  19. johan131

1. Nederland -...
    2. Presidents
    3. Portugal

20. Nopp

Nopp Barefooters
    1. Nederland -...

Hoi, ik ben Norbert uit Tilburg.
    Sinds 2004 loop ik hard maar met grote tussenpozen.
    Ik loop hard omdat ik er plezier in heb. Ik heb dan ook geen doelen gesteld maar ik hanteer wel een schema.
    Sinds drie weken loop ik op vibram fivefingers. Dit ben ik zeer langzaam aan het opbouwen, op advies van de verkopers, en met gebruik van een metronoom zo naast aan een betere techniek ook aan een goede cadans te werken.
    Ik loop alleen thuis op blote voeten. Hardlopen op blote voeten heb ik wel eens op heb ik wel eens op het strand gedaan, er in de toekomst ook op andere plaatsen.

Grt Norbert

Arjan Muthert, johan131 and dutchie53 like this.

Share This Page