Stel jezelf voor

Discussion in 'Chapters' started by tri-niki, May 11, 2016.

1. tri-niki

tri-niki Chapter Presidents
    1. Belgiüm-Vlaa...
    2. Belgiüm-Wall...

Hier kan je jezelf met enkele woorden voorstellen aan de andere leden van het BRS Belgium-Vlaanderen Chapter. Wie, wat, waar, hoe en waarom, we horen het graag.

Niki

2. Pat Biondi

Pat Biondi Barefooters
    1. France

3. tri-niki

1. Belgiüm-Vlaa...
    2. Belgiüm-Wall...

Ikzelf ben triatleet - wielrenner.
    Mijn blog vindt u op: www.tri-niki.be

Ik ben begonnen met barefootrunning na aanhoudende enkelproblemen, wat uiteindelijk resulteerde in het vastzetten van mijn onderste enkelgewricht.

Sindsdien denk ik niet meer aan lopen met klassiek schoeisel.

Pat Biondi likes this.
  4. Patpiedsnus

Patpiedsnus Barefooters
    1. Belgiüm-Wall...
    2. France

Hallo,
    Hoe kan ik anders dan even kort iets schrijven in deze vlaamse groep. Ik vind deze splitsing een spijtige zaak maar ik hoop wel dat er, nu er mider taalproblemen zijn, deze groep echt groot word.
    Begin de tel kwijt te raken over hoelang ik al zonder schoenen loop (en eventueel een beetje) ren.
    Was inderdaad een schone dag hier in Luik nog extra opgevrolijkt door Niki en zijn gezin

tri-niki and Pat Biondi like this.
  5. Pat Biondi

Pat Biondi Barefooters
    1. France

Fijn voor mij (franstalige in Vlaanderen) dat je ook hier er bij hoort. Ik zal onze jeugd zo goed mogelijk ondersteunen in hun poging om er regionaal iets met meerwaarde van te maken. Als ze nationaal ook maar blijven samenwerken, is het voor mij OK.

tri-niki likes this.
  6. Jean Panard

Jean Panard Barefooters

Ik ben Jean, Fransman wonende in Aartselaar (A'pen). Ik loop tussen 10 en 20 km per week, op blote voeten, de hele jaar door. Mijne favorite looproutes zijn in Aartselaar (Reukenpad) en in Geel (Malesbroek).

tri-niki and Pat Biondi like this.
  7. tri-niki

1. Belgiüm-Vlaa...
    2. Belgiüm-Wall...

Welkom Jean,

Tof om om uw routes te delen.
    Als ik eens in de omgeving ben zoek ik die paden eens op.

Ikzelf moet hier helaas altijd op de weg lopen in de omgeving Izegem-Lendelede.

8. Veerle Hofman

Veerle Hofman Barefooters

hallo ,

Ik heb me net geregistreerd hier op het forum. Mijn naam is Veerle Hofman . Ik ben 43 jaar en reeds enkele jaren een redelijke gedreven hobbyloper recreant. Als vrouw kan ik me steeds redelijk vooraan in de uitslag nestelen en op de kleine lokale wedstrijden zijn podiaplaatsen regelmatig mijn deel. Mijn focus ligt op de marathon . Daar heb ik nu een PR tijd opstaan van 3:19 en30 stuks op de teller.

10 jaar geleden heb ik mijn eerste vibrams aangeschaft maar echt op lopen is er niet van gekomen. We waren steeds aan het trainen voor de marathon en lange kilometers doen maakte dat de overgang naar barefoor niet zo eenvoudig was. Vorig jaar juni na een kwakkelvoorjaar ben ik opnieuw gestart met barefoor lopen . Op mijn vibrams. Rustig opgebouwd en steeds gecombineerd in mijn marathonschema. Tegen oktober kon ik vlot 9-10 km lopen . Dat probeerde ik 2 keer per weke te doen . De rest waren la,ngere kilometers met andere schoenen. Na de marathon toch even een beetje overload aan barefoot en drie weken uit met last aan de kuiten. Maar met de nodige dieptemassage , rek en strekoefeningen terug in de running geraakt.

Dan heb ik beslist om met de barefoortoutine weer van 0 te beginnen omdat ik toch wel voelde dat mijn voeten helemaal niet sterk genoeg waren. En dus 5 keer in de week 1 kwartier op de loopband met blote veten opgebouwd in 12 weken . van wandelen-lopen tot 15 minuten lopen . Daarna buiten blijven opbouwen met de vibrams en steeds drie tot 4 keer per week een stuk barefoot gelopen voor of na de gebruikelijke trainingen.

Uiteindelijk tegen juni zat ik terug aan 9-10 km . (iedere week niet meer dan 10% volume verhoogt) . Ondertussen had ik ook mijn gewone loopschoenen stelselmatig afgebouwd naar zerodrop ipv 12 mm drop en mijn kuiten zijn ondertussen wel gewend hieraan.

Maar dan op 1 juli tijdens het lopen van de lange loop (met merrel bare acces schoenen) kreeg ik geweldige pijn in mijn voet . Na wat onderzoek en 3 ween later de bevestiging dat het een stresfractuur was in mijn teenkootjes .sindsdien niet meer gelopen . veel gefietst en gezwommen . Nu is de pijn bija volledig weg en zal ik terug beginnen opbouwen.

Ik heb een beetje schrik . Nogal wat sceptici willen het barefootlopen aan duiden als de oorzaak van de stressfractuur . Maar ik wil barefoot blijven lopen. Ik ga dus heel voorzichtig starten met korte afstandes barefoot. daarna zacht opbouwen en ook wel blijven conbineren met mijn altra's en Merells voor de echt langere afstanden. Ik hoop hier wat feedback te vinden en wat advies om een herhaling van de stresfractuur te vermijden.

Zelf denk ik dat het deels ook ligt aan het feit dat ik wat snelheid in mijn barefoot loopjes ben beginnen steken . Ben begonne met wat marathontempos te lopen in intervallen. geen echt zware intervallen maar toch een 5 tal kilometer aan 12-13 km per uur. Voornamelijk ook op hardere ondergrond . Ergens denk ik dat dit misschien wel de hoofdoorzaak is van de stressfractuur .

Mijn doel is nog steeds om de marathon te lopen barefoot (met vibrams) .een tijdspanne zet ik daar niet op. dat zal afhangen van de opbouw en dat hoeft voor mij zeer niet snel te gaan. En natuurlijk ook uiteindelijk al mijn kilometers af teleggen in de vibrams of mijn vivobarefoots .

Oh ja, en ik loop voornamelijk in het waasland . mijn thuisbasis .

9. Bart

Bart Barefooters
    1. Belgiüm-Vlaa...

Hallo,

Ik ben beginnen lopen ergens in 2006 door samen met mijn toenmalige border collie deel te nemen aan een paar canicross wedstrijden. Vandaar is de loop microbe uitgegroeid tot wat ze nu is. Recreatief lopen voor de fun en sinds de laatste 2 jaar halve marathons beginnen lopen.
    Onderweg wat obstakels zoals steunzolen en rugklachten overwonnen, maar de beste beslissing was 3 jaar geleden door van een hiel lander naar meer natuurlijke loop stijl over te stappen.
    Nooit zoveel progressie gemaakt en al 3 jaar blessure vrij! In die 3 jaar dan ook naar minimalistische schoenen overgeschakeld (Xero’s) en de laatste weken al een paar bare foot loopjes gedaan.
    Zo ben ik dus hier terecht gekomen. :)

Ik zie wel niet zoveel activiteit hier, maar misschien verandert dit na deze post?! ;)

Grtz,
    Bart

Barefoot TJ likes this.
  10. Nicorun

Nicorun Barefooters

Hallo, ik twijfel nu waar ik mezelf moet voorstellen :nailbiting:. Nicolas, Franstalige Belg/Nederlander van een Luikse moeder, Nederlandse vader. Ik heb in Wallonië, Brussels gewest (India, Malaysia) geleefd en ben nu in Vlaanderen gevestigd...

Eerder in mijn leven talrijke pogingen gedaan om met schoenen te lopen, altijd gekwetst na één loop. In 2019 de Trail des Pieds Légers (https://barefootpat.org/tarahumara/tpl.html) barefoot na er te veel mensen mij de vraag stelde als ik mee wou.

Sindsdien bare (of huaraches)foot en alles, behalve skischoenen, tweedehands verkocht. Voeten breder, en gelukkiger geworden:).

Ik tracht rond de twee dagen te lopen en zit met een gemiddelde of 30k/week. Mei dit jaar heb ik, weliswaar in huaraches, de grens proberen te vinden met 22k/dag op 10 dagen in een rij, 2 dagen rust en dan mijn eerste ultra (60k). Het moeilijkste was te stopen. Dit alles om te zeggen, ik ben helemaal overtuigd van de barefoot impact op ons (body and soul).

Ik loop af en toe met TrailTrash. Ze dragen schoenen maar tolereer mijn aanwezigheid en beginnen stilletjes hun veters los te laten (al 2 gasten lopen af-en-toe mee BF).

Tot gauw in de Arboretum of Zoniënwoud ;)

Grtz,

Nico

#10 Nicorun, Jun 8, 2023
    Last edited: Jun 8, 2023
    Bart and Barefoot TJ like this.

Share This Page