fodskader - hjælp!

Discussion in 'Chapters' started by jeppe larsen, Apr 22, 2013.

1. jeppe larsen

jeppe larsen Barefooters
    1. Denmark

Er der nogen herinde som er så rutinerede ud i det her barfodsløb, at de kan komme med lidt hjælp og vejledning i forhold til en overbelastet fod. Jeg er ret ny i forhold til barfodsløb, så det ville være en stor hjælp hvis nogen ville være behjælpelig med en smule ekspertise.

2. Mikkel

Mikkel Barefooters
    1. Denmark

Hej Jeppe,

jeg vil godt prøve at komme med nogle bud. Har dog brug for nogle flere oplysninger:

Hvordan er din fod overbelastet?
    Hvor langt løber du?
    I hvor lang tid har du løbet?

Mvh
    Mikkel

3. jeppe larsen

jeppe larsen Barefooters
    1. Denmark

Jeg har løbet i mange år, men kun siden vinter når det gælder barfods eller VFF. Mine "almindelige" løbeture i "almindelige" løbesko varierede fra 5-13 km.
    Jeg startede fra bunden og gik måske nok for hurtigt frem. I hvert fald gik det galt efter at have løbet ca 5 km for anden gang på 3 dage. Det er jo ikke overvældende mange kilometer, men jeg kan næsten ikke pege på andet end overbelastning som grunden.
    Jeg er blevet røntgenfotograferet og der er intet der er knækket, så lægen mente jeg bare skulle slappe af og se tiden an. Det har jeg gjort i tre uger nu, uden nævneværdig forskel/bedring.
    Symptomerne - jeg skal forklare det så godt som jeg kan - smerterne dukker op efter godt en kilometers løb. De sidder under- og på ydersiden af foden. Det er et sted mellem tæerne og hælen. Lige under anklen er der en mindre ømhed, som dog ret hurtigt fortager sig når først jeg har siddet med benet i vejret eller med is på. Når jeg holder løbepause forsvinder smerterne næsten helt, og de mærkes kun når jeg går længere end 2-3 kilometer.
    Til gengæld er lilletåen øm. Som om jeg havde fået et slag på den... hvilket jeg ikke mindes at have fået.
    Jeg håber du har et godt bud, og måske et par bud på hvordan jeg kan styrke fødderne. Jeg har en enormt lang skadeshistorik bag mig og flere af de ting er forsvundet/mindsket efter jeg har smidt løbeskoene, så jeg er ikke helt vildt tændt på bare at skulle tilbage til løbeskoene igen.

Mvh Jeppe

4. Morten Engmark

Morten Engmark Chapter Presidents
    1. Denmark
    2. Presidents

Hej Jeppe,
    Jeg har løbet barfod i en del år og har har løbende( høhø) haft forskellige små skavanker. Mit bedste gæt er at det er din teknik der mangler lidt afpusning og den bedste løsning jeg kan anbefale er Tomas Pilsborg som har hjulpet mig rigtigt godt.
    https://www.facebook.com/tomas.pilsborg ( hils gerne fra mig)
    Der findes nogle rigtigt gode trænings øvelser for fødderne, blandt andet at samle et krøllet A4 ark op med tæerne en 10-20 gange om dagen, det styrker en del af musklerne
    Jeg blander mit løb med både Zemgear, Vivobarefoot og ( helt tosset ..) men Nike Free og naturligvis almindeligt barefoot løb, og det har virket for mig at blande alt efter lyst og underlag
    Håber vi ses til Copenhaven barefoot den 5 maj
    Hilsen Morten Engmark

5. jeppe larsen

jeppe larsen Barefooters
    1. Denmark

Hej Morten. Tak for tippet. Ham vil jeg prøve at kontakte når jeg får min fod igen, men lige nu er der ikke meget at rette på, da jeg næsten slet ikke kan løbe ;)
    Jeg har godt set arrangementet både i Århus og i Kbh, men jeg tror ikke jeg kommer med hverken det ene eller det andet sted i år. Det tror jeg simpelthen ikke jeg når at få foden klar til. Desværre. Det havde ellers været en fed måde at fejre sin fødselsdag (det har jeg dagen før).

6. Morten Engmark

Morten Engmark Chapter Presidents
    1. Denmark
    2. Presidents

Hej Jeppe,

Er der sket noget nyt i din sag? eller har du stadigvæk smerter?

Share This Page