Barefoot geschikte loopwedstrijden

Discussion in 'Chapters' started by tri-niki, Sep 13, 2016.

1. tri-niki

tri-niki Chapter Presidents
    1. Belgiüm-Vlaa...
    2. Belgiüm-Wall...

Laat ons hier een lijst maken met wedstrijden die u ooit op blote voeten liep en laat ons weten hoe geschikt het is.

Ikzelf heb 3 wedstrijden reeds barefoot gedaan, vul gerust aan:

15/06 55,5 triathlon Wanze. (5km) lopen op betonnen jaagpad in vrij goede staat.
    17/09 Sandman triathlon De Panne (Vorig jaar 5km lopen op het strand, dit jaar 12km met duinen)
    18/12 Kerstcorrida Izegem (6km) Stadsomloop, wel donker, maar goed asfalt en goede trottoirs, bermen.

Gr,

Niki

petit-pied likes this.
  2. DancesTheDirt

DancesTheDirt Barefooters

06/09/2014: 5km Ledebergse feesten jogging: gevarieerd parcours met een paar pittiger stukjes door aardeweg/grind paadjes. Alles blijf wel loopbaar. Beperkte opkomst maakt het ook iets aangenamer voor een barefooter.
    22/08/2015: 10km Ledebergse feesten jogging: 2 keer parcours van 5km (zie hoger)
    11/11/2015: Deinze-Bellem halve marathon: voornamelijk asfalt, redelijke staat.
    23/04/16: Les15km de Charleroi: heel veel bospad met keien, maar doenbaar. Ergens ook een kleine overgang met scherper grind.
    01/05/2016: 9,5 km trail Diable au Sukre: vrij doenbaar, alleen een paar overgangen die op zeer losgereden asfalt gaan waar ik moest stappen.

tri-niki likes this.
  3. tri-niki

tri-niki Chapter Presidents
    1. Belgiüm-Vlaa...
    2. Belgiüm-Wall...

Jij hebt precies wat ervaring met het ruwere terrein. Ik veronderstel dat je op die omlopen toch wel nadeel hebt dan als barefoot runner of kun jij daar volle bak door lopen?

4. DancesTheDirt

DancesTheDirt Barefooters

Als ik me vergelijk met gewone lopers, dan moet ik op de ruwe stukken (lees: grind/keien/distels) echt wel lossen. Meestal maak ik het dan wel goed op de hellingen, want ik merk dat ik bergop licht in het voordeel ben door blootvoets te lopen.
    Anderzijds is het ook wel zo dat ik niet voor de grote snelheid ga; het is me meer op het plezier te doen, en dan vind ik het niet zo erg om het tijdelijk iets trager te moeten doen. Meestal probeer ik ook de route vooraleer in te schrijven te inspecteren, zodat ik geen al te grote verrassingen tegenkom.

#4 DancesTheDirt, Nov 15, 2016
    Last edited: Nov 17, 2016
    tri-niki likes this.

Share This Page